Category / Trade Marketing Manager (On-Trade - On-Premise - HoReCa)

05 Ноября

Партнерские Вакансии

Город:

Москва

Занятость:

Полная занятость

Опыт:

Нет опыта

Компания "JFL Consulting"

The Role:

  • Develop and execute the Trade Marketing Plan in alignment with strategic Marketing objectives, focusing on channel-specific initiatives and point-of-sale (POS) visibility.
  • Collaborate closely with Brand Managers to shape the trade marketing mix for the ON-Trade channel.
  • Allocate, manage, and monitor the advertising and promotion budget to support the annual plan.
  • Conduct POS profiling and performance analysis to inform and enhance Trade Marketing strategies.
  • Analyze trade market data and consumer trends using tools (e.g., Data Warehouse, IRI, SAP, CRM) to optimize category management, space allocation, and sell-out performance.
  • Identify and communicate business development opportunities with Area and Field Managers, tailoring initiatives to specific customer and POS types.
  • Prepare and present periodic brand performance and Trade Marketing mix reports, including Channel Reviews.
  • Support salesforce activities through field shadowing and coordinate trade marketing initiatives with wholesalers, horeca groups, and unions.
  • Oversee external agencies and suppliers for the ideation and execution of BTL (below-the-line) marketing activities.
  • Lead the creation and distribution of POS materials, event kits, and promotional items, ensuring alignment with objectives.
  • Work with salesforce and Field Managers to develop targeted projects, especially for horeca networks, to drive brand building, consumer activation, and optimal brand presence.
  • Build and maintain strong relationships across internal teams and external partners to ensure smooth execution of Trade Marketing activities.

The Candidate:

  • Higher education, ideally in Marketing or in Economics
  • 3+ years of experience in a Marketing role in a foreign FMCG in close relation with Brand Management, Category Management, and Trade Marketing.
  • Experience with On-Trade channel
  • Very good communication skills with a capacity to engage people
  • Multitask and independent attitude
  • Consumer oriented and dynamic profile
  • English
Похожие вакансии

26 Октября

Product Marketing Manager (Fashion)

Москва

Компания "Сибирская Швейная Фабрика" Наша компания создаёт самые качественные вещи в категории масс-маркет. Мы гордимcя своим брендом идеальной...

Отправить резюме подробнее

26 Октября

CRM marketing lead / CVM lead

Москва

от 180 000 до 230 000 руб.

Компания "Фитмост" Фитмост - это IT-компания в сфере здорового образа жизни. Мы делаем приложение, которое позволяет посещать спортивные студии,...

Отправить резюме подробнее

26 Октября

Product Marketing Manager( ПЕРВЫЙ ЦУПИС )

Москва

Компания "ПЕРВЫЙ ЦУПИС" Расчетная небанковская кредитная организация ООО НКО «Мобильная карта» (ЕДИНЫЙ ЦУПИС), имеющая лицензию Банка России №...

Отправить резюме подробнее

26 Октября

Специалист по медийной рекламе/Programmatic Manager

Москва

от 120 000 руб.

Компания "ZV: Digital Marketing Agency" Кто мы? – Мы – KIT SOLER Performance Делаем performance, медийные кампании и аналитику для больших...

Отправить резюме подробнее

26 Октября

Product marketing meneger

Москва

до 200 000 руб.

Компания "Университет СИНЕРГИЯ" В процессе работы необходимо Составление плана продаж и установление ключевых маркетинговых метрик для...

Отправить резюме подробнее

Вакансия размещена в отрасли

Реклама / Маркетинг / PR: