Бухгалтер по работе с поставщиками и пациентами/PTP Specialist & Accounts Payable Accountant
12 Ноября 2024
Город:
Москва
Занятость:
Полная занятость
Компания "AbbVie"
Бухгалтер по работе с поставщиками и пациентами/ PTP Specialist & Accounts Payable Accountant
Responsibilities:
Blok 1:
On daily basis:
-
Registration of documents for payment;
-
Registration of new contracts;
-
Interaction with Payroll & BDO on issues of payment;
-
Introducing new vendors in SAP (HCP, individuals);
-
Archiving documents;
Month-end tasks:
-
Checking banks with the treasury team;
-
Sending transaction journals to the PTP team;
-
Checking the correctness of posting in SAP, adjustments, comments;
On Quarterly basis:
-
Preparing a list of accruals;
-
Providing data for monitoring (Compliance);
-
Annual tasks;
-
Setting a calendar of deadlines for business units (based on Payroll calendar);
-
Participation in external audit (provision of documents);
Ad hoc:
-
Requests from authorities (Pension fund, bailiffs etc);
-
Requests from cross-functional team (business-units, OEC, Legal);
-
Request for internal audit;
-
Back-up of colleagues on issues of updating information in SAP and setting up new vendors (legal entities);
-
Participation in projects of the finance department (audit of pensioner PSA, electronic archive of PSA etc.);
Blok 2:
On daily basis:
- Calling patients to clarify banking details;
- Filling out the BV Forms for Allergan patients and for Gulf HSPs;
- SAP postings of warranty costs;
- Preparation of payment orders;
- Calling Gulf HSP to clarify details;
- Providing an evidence of HSP contact details;
Month-end tasks:
- Accruals to close the month;
On Q basis:
- Сollection of all payments to patients for two banks for colleagues;
Annual tasks:
- Audit (warranty program).
Requirements:
-
2+ years of experience in accounting, preferably with AP, in a multinational corporate environment;
-
Finance/accounting degree;
-
Knowledge of local accounting standards and taxation principles;
-
Statutory, tax and internal audit experience is a plus;
-
Experience with shared service centers, external providers of the accounting, treasury and other finance-related functions is a plus;
-
Strong system skills, experience with SAP will be plus;
-
Good communication skills, ability to provide support and ensure the controls;
-
Ability to streamline processes and work independently, leading the process;
-
Ability to work in the changing environment, adopt to the global processes and approaches, manage multiple tasks with proper timing and quality.
-
English – upper intermediate.
Conditions:
- Comfortable office in the center of Moscow (hybrid work format);
- Medical insurance, meal and mobile allowance, annual bonus;
- The possibility of professional and career development.
Зарегистрируйтесь или войдите, чтобы открыть контакты работодателя
Прикрепите резюме для отклика
Уже с нами?
Войдите, чтобы отправить резюме
05 Ноября
Москва
от 150 000 руб.
Компания "ГлобалПО" Обязанности: • Ведение бухучета по ВЭД (импорт/экспорт) • Проведение валютных операций • Работа с банками по...
05 Ноября
Бухгалтер( Региональная Медиа Группа )
Москва
от 70 000 руб.
Компания "Региональная Медиа Группа" С 2019 года и по настоящее время мы активно развиваемся дружным и профессиональным коллективом. В связи с...
05 Ноября
Москва
Компания "EASTEX" EASTEX — международный 3PL-оператор с 24-летним опытом работы и сотрудничества с Китаем. Наша компания предлагает широкий...
05 Ноября
Специалист по работе с клиентами в отделение банка( Совкомбанк )
Москва
от 100 000 руб.
Компания "Совкомбанк" Хочешь всё и сразу: хорошую зарплату уже на старте, стабильную работу в престижном банке и яркую корпоративную жизнь?...
05 Ноября
Главный бухгалтер МФО( АЛЬЯНС КРЕДИТ )
Москва
Компания "АЛЬЯНС КРЕДИТ" Компания Директ Кредит – передовой лидер в области комплексного POS-кредитования – от интеграции готового продукта до...
Вакансия размещена в отрасли